Wednesday 27 May 2009

Demammmmm....risaunya

lps blk keja smlm g umah my MIL....nengok my FIL yg demam sampai x leh bangun...sian aku...aku bahagian tgk org tua2 sakit ni sedey btoi......masa aku sampai smlm dia sok siram pokok bunga walaupon sebenaqnya dia baru ja bleh bgn....kalo nak berjalan pon kena ada orang tolong pimpin...sian kan....aku pon x tau kata ayah demam...sib bek anak sedara sms.....byk ari dh aku x blk sana..mr hubby x bopa sihat...aku pon asik sakit pala ja akhir2 nih...maklum la skrg cuaca bukan menentu....kalo ari panas tu panas sgt2...tp kdg2 dgn tiba2 ujan turun.......aku ni ngan x ckp tdo akhir2 ni...bb bulat aku tu mlm2 meragam...menangis x tau sbb apa......erm...pepagi aku bgn jd cam mamun ja...hadeh..kes tu sama aku dok sakit pala skrg ihhh,.....tdo x cukup wehhh....
anak aku yg si kakak tu beria2 nk tdo sana,siap mai habaq "ibuuuuu...kakak nk tdo umah tok" aku kata "ok..takpa tdo la". tp bile time aku nk blk start je keta dia lari masuk lam keta cakap"tok kakak nk blk la...x mo tdo cni"lerrrr........budak ni...puaih aku ngan abahnya kecek2 (pujuk le) soh tdo sana x mo jugak sampai nangis2...haru....last2 frust la atok ngan wan...aku pon bwk la balik....nk buat cemana dh dia x mo......erm...arini kalo pala x sakit leh la p umah my MIL lg....sian kat ayah...tp pg2 g aku dh rasa x larat arini.....ngantok...smlm adik x tdo jerap...erm....tgk keadaan satni....kalo aku x p pon aku pesan soh hubby singgah on the way dia balik keja ptg karang....belah-belah cni skrg dok menggila cinkuyunya....x tau la...belah2 kg. my MIL kebanyakkan org demam tu la....x pasti lak ayah kena demam tu ke tidak....tp sendi2 bengkak....lutut pa..mak pon x bopa nk sihat g...aritu dia demam cam ayah gak...kaki mak masih bengkak walaupon x sakit.tp mak cakap rase x larat jaaaa.....x mo sihat btoi...erm.....umah aku ngan umah my MIL dekat ja...lebey kurang 10 minit kot....aku dok kuartes dekat ngan tpt keja...dulu aku dok ngan depa la.....tp biasa la kita ni nk gak merasa dok umh seniri..cemana ssh payah dia kan....so kami pon dok le umah kuartes skrg ni...so far ok.Aku suka w/pon kuartes ja....skrg2nya tau la ssh payah dok seniri cemana....ehhehehehe.....ok la dh melalut mcm2 dh..tq pada kengkawan yg sudi singgah ke blog aku......

No comments:

Post a Comment

Labels

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (91) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheese (1) Cheesecake (16) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (23) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (26) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (2) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Stori Mori (2) Stori Mory (1) Story mory (143) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)