Saturday 9 May 2009

Roti jala n gulai daging

Disebabkan aku dh tercuti byk sgt....terajin la plak...borin gak dok umah lama2 pon...erm...jd aku belek2 buku resepi aku.....jeng..jeng...roti jala ni dap nihhhhh.....daging pon ada leh buat gulai....peh....bleh layan nihhh..............aku nk buat pg tup2 ada tetamu nk mai umah la.......pospont p mlm....tetap nk buat....disebabkan aku x dak acuan roti jala aku bedal je guna beg plastik yg dipotong bucu sedikit...janji jurai2 cam jala...layannnnnnnnnnnnnnnnn.....


pg td aku wai bekai mai opis........

resepi dia cam biasa aaa aku blasah ja bahan2 dia....nak resepi ka ...nah amik.

  • 1 cawan tepung gandum
  • 1 camca susu segar
  • 3 camca susu cair
  • sebiji telor
  • sedikit kunyit...nk bg warna kuning
  • sedikit garam
cara-cara

  1. masukkan semua bahan td kedam blender dan blend sampai sebati........
  2. pastu sediakan non stik pan (mudah buat skit)
  3. letakkan sedikit minya & panaskan non stik pan
  4. masukkan bahan yg diblend td kedalam acuan penjala atau apa2 saja yg bleh buat bg jd jala.....
  5. jalakan ke dlm non stik pan atau kuali anda...
  6. biarkan sampai masak n lipat ikut kreativiti anda....siappp....
gulai daging cr resepi seniri heheheheheheehhhh......

No comments:

Post a Comment

Labels

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (91) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheese (1) Cheesecake (16) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (23) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (26) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (2) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Stori Mori (2) Stori Mory (1) Story mory (143) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)